середа, 23 березня 2016 р.

Історично – інтелектуальна гра КВК «Мандрівка у світ історії»



Мета: активізувати пізнавальну діяльність учнів, вчитися застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації, брати участь в обговоренні історичних питань, розвивати здатність до критичного мислення, підвищувати в учнів інтерес до предмету, навчальної діяльності, розвивати здоровий дух суперництва та співробітництва, берегти пам'ять народу про історичне минуле.
Учасники: 2 збірні команди учнів 5-11 класів
                                                  Хід заходу:

1-й ведучий. Увага! Увага! Всім! Всім!
2-й ведучий. Сьогодні ми зібралися у цьому  залі, щоб ушанувати найпрекраснішу з наук – древню і вічно молоду історію.
1-й. І в цей чудесний день до нас на свято прибула головна покровителька історії, її муза – Кліо.

Входить Кліо.
 Кліо: Я дуже рада, що ви любите історію і зібралися, щоб вшанувати її. Адже це – найдавніша з наук.  Недаремно «батько історії» Геродот говорив: «Історія – учителька життя».
2-й. О, Кліо, скажи, чим же сьогодні ти нас порадуєш? Яку цікаву історію розповіси?
Кліо:  Я бачу, тут зібралися найкращі знавці історії і, гадаю, ми разом  з вами пройдемося головними сторінками нашого минулого і згадаємо, як усе відбувалося.  
1-й.  Ви про історію згадайте,
        На запитання Кліо відповіді дайте!
2-й. Девіз нашої гри: "Думати - колективно, діяти - оперативно, сперечатись - доказово, це для всіх обов'язково"
1-й.  А тепер дозвольте оголосити склад нашого справедливого журі. (…)
Кліо: Отже, для початку визначимо порядок виступу команд.      
На  екрані ви бачите   слайд,   на  якому записані імена  грецьких  богів,  але  букви  в  словах  розташовані невірно. Протягом 3 хвилин гравці  команд  повинні записати вірно імена богів.

            Дейсоноп - Посейдон  
            Везс – Зевс  
            Легосі -Геліос  
            Анфаі - Афіна  
            Іфмеад - Феміда  
            Ланолоп – Аполлон  
            Тіфорада – Афродіта
Команда, яка першою впорається з завданням – та першою й почне, а за першість отримає  1 бал.
Кліо: Запрошуємо команди для привітання. Зустрічаймо команду…

ВІЗИТКА (представлення команд, презентація на екрані)
Привітання команди «Скіфи»

"Скіфи" - команда знавців,
"Скіфи" - добра бажає всім,
"Скіфи" - сміливо в бій йдуть,
"Скіфи" своїх не підведуть.
Історію ми хочем знати,
І бачити її зблизька.
А для цього мрієм грати
У історичний КВК.
Уболівальників попросим
 Не ловити ґави,
А підтримувати "Скіфів"
Руками й ногами.
Не дивись на нас журі
Пильно і з тривогою.
Привітай нас в кінці матчу
Ти із перемогою!


Привітання команди «Літописці»
Історію старих віків,
Понад усе на світі,
Прагне на "12" вивчити
Команда "Літописці"
                    «Літописці» - команда просто клас!
«Літописці» - переможуть вас!
«Літописці» - усе хочем знать,
«Літописці» - ми вмієм знання здобувать!
Уболівальників попросим-
Допоможіть гравцям,
Гаряче ви  аплодуйте
Нашим "Літописцям".
Подивіться всі направо,
Там високий стіл стоїть.
За столом тим величаво,
Наше там журі сидить.
Хочем вас ми попросити
Нас суворо не судити.                      
Ведуча :  Команди готові до змагань? Почнемо!
І. Перший конкурс має назву „ Бліцтурнір ”
/10 запитань і 30 секунд на обговорення. Кожна правильна відповідь – 2 бали. Якщо команда надає неправильну відповідь, право висловитися надається іншій команді. Про готовність відповідати учасники повідомляють подавши умовний сигнал/
Уявіть, що ви живете у 2000 році до нашої ери, вам потрібно зрубати дерево. Із чого зроблена ваша сокира? /Із бронзи/
У 482 р. до н.е. в землю сховали скарб. Ви знайшли його минулого року. Скільки років він пролежав у землі? / 2497 років/
Який кочовий народ мав войовничих жінок амазонок? /Сармати/
Як називався складний процес боротьби за перебудову католицької церкви у Європі? /Реформація/
Хто з мореплавців відкрив Америку, а на честь кого новий материк назвали? /Колумб, Амеріго Веспуччі/
Хто заснував першу Січ за дніпровськими порогами? /Д.Вишневецький/
ІІ.(1) Конкурс має назву «Мандрівка по Стародавньому світу»
Кому належать слова? (кожна правильна відповідь 1 бал)/обирають завдання/
„Філіпу я зобов’язаний тим, що живу, а Аристотелю тим, що живу достойно ”./Олександру Македонському/.
„Жереб кинуто ”. „Прийшов, побачив, переміг ” /Юлій Цезар/
„Гроші не пахнуть ”. /Веспасіан/
Дайте мені точку опори, і я переверну весь світ. /Архімед/
ІІ. (2) Запрошуємо до участі у конкурсі  «Запитання з родзинкою».
(кожна правильна відповідь 1 бал)/Зачитую завдання/
1) У Стародавньому Єгипті красивим вважалося жирне волосся, тому єгиптяни рясно змащували його жиром. У день похорону прийнято було посипати голову попелом. Одного разу під час похорону пішов дощ, і в цей момент, як свідчить історія, люди винайшли щось, що зіграло значну роль в житті людства.
Відповідь: мило
2) Понад 2 тис. років тому китайський імператор Цінь Ши Хуанді наказав поставити на вході в палац ворота, виготовлені з цілісного шматка магнітного залізняку. Для чого це було зроблено?
Відповідь: Для виявлення зброї у тих, хто заходив до палацу.
3) Шановні знавці! Якось віслюк забрів у виноградник і акуратно обскуб частину кущів. Господар розгнівався: «Треба ж, обскуб найкращі молоді гілочки!». Пройшло літо. Настала осінь. І тут греки вирішили поставити величний пам'ятник віслюку. І поставили. Як ви думаєте, чому греки прийняли таке рішення?
Відповідь: віслюк надав грекам урок агротехніки – обрізання винограду забезпечує більший урожай.

4) Стародавні римляни казали «Там, де лежить заєць». А ми говоримо ...
Відповідь:  («…де собака зарита»)
 
5) Чому дорівнює руська міра рахунку «половина другого десятка»?
Відповідь:  (15)
 
6) Яка частина тіла називається так само, як раніше на Русі називали великий шматок цукру?
Відповідь:   (Голова)

ІІІ. „ Історії Київської Русі ”
У  наступному конкурсі ви отримуєте завдання  з історії Київської Русі. (Кожна правильна відповідь – 2 бали)
У запропонований вам текст потрібно внести правильні доповнення.
А) Після смерті у _______ князя Володимира між його нащадками розгорнулася міжусобна боротьба за київський престол. ЇЇ ініціював _______ , старший  син померлого князя (люди дали йому прізвисько «_______»). Після декількох років кривавих міжусобиць у Києві почав князювати ______ , який до цього правив у ________ . Цього відомого історичного діяча ми знаємо під прізвиськом «_______».
  Б) Пропонуємо вам чотири зображення. Командам потрібно поєднати їх у пари та написати, з якими подіями в історії Київської Русі вони пов’язані. (кінь, голуб, горобець, змія).
Відповідь:
А) Після смерті у 1015 році князя Володимира між його нащадками розгорнулася міжусобна боротьба за київський престол. ЇЇ ініціював Святополк , старший син померлого князя (люди дали йому прізвисько «Окаянний»). Після декількох років кривавих міжусобиць у Києві почав князювати Ярослав, який до цього правив у Новгороді . Цього відомого історичного діяча ми знаємо під прізвиськом «Мудрий».

Б) Кінь + змія – пов’язанні зі смертю  Віщого Олега;

Голуб + горобець – помста Ольги древлянам за смерть чоловіка Ігоря, за допомогою  цих птахів було спалено місто Іскоростень.

IV. Конкурс з історії Нового часу „Історична вікторина „Що? Де? Коли? ” (кожна правильна відповідь 1 бал)
Вчитель. А зараз ми мандруємо по історії 16 - 17століття.
Назвіть результат Люблінської унії. (Утворення Речі Посполитої )
Як називався найбільший невільницький ринок в османській імперії? ( Кафа )
Як називався час після закінчення Визвольної війни в Україні? ( Руїна )
Яка країна зазнала поразки в Хотинській війні? (Туреччина)
За андрусівською угодою Лівобережна Україна відійшла … (до Росії)
Хто здійснив першу навколосвітню подорож? (Ф. Магеллан)
Хто є автором картини: „Таємна Вечеря ”, „Мона Ліза ”? (Леонардо да Вінчі)
Яка християнська церква утворилася у 1596 році? (Греко-католицька)
Про кого йдеться: народився у 1595 році; розпочав Національно-визвольну війну; підписав Переяславську угоду? (Б. Хмельницький)
Про кого йдеться: французький інженер і картограф; збудував фортецю Кодак; автор багатьох карт тогочасної України? (Г.Боплан)
 V.„Вгадайте хто це? ”  
Вчитель. Наша мандрівка по сторінках історії продовжується. І ми опинилися у 19 столітті. Визначте історичну особу за наведеними відомостями. Якщо ви не вгадаєте з першої інформації, по черзі будуть запропоновані ще дві. (ви маєте можливість отримати 5 балів, якщо з першого разу дасте правильну відповідь, кожна наступна підказка мінус 2 бали)
І.
Народився на Корсиці.
Здійснив на чолі війська похід у Єгипет.
У 1804 році став імператором.  (Наполеон)
ІІ.
Він був міністром – президентом Прусії.
Став першим канцлером Німеччини.
Отримав  прізвисько «Залізний канцлер» (Бісмарк)

VІ. Конкурс „Ти - мені, я – тобі ”.
Вчитель. Історія має сторінки,  про які не можна забувати. Наступний  наш конкурс присвячений подіям Великої Вітчизняної війни.( команди обирають номер завдання із запропонованого плакату для свого суперника)

1 2 3 4 5  
6 7 8 9 10  
11 12 13 14 15  
16 17 18 19 20

Назвіть хронологічні межі Другої світової війни. (1 вересня 1939-2 вересня 1945 року)
Назвіть хронологічні межі Великої Вітчизняної війни (22 червня 1941-9 травня 1945 року)
Місто-герой, оборона якого тривала з 30 жовтня 1941 по 4 липня 1942 року.  (Сталінград)
   Форми Руху Опору (Активні та пасивні).  
План блискавичної війни (Бліцкриг)
 Добровільне співробітництво із загарбниками (Колабораціонізм) .
Планомірне знищення єврейського населення (Голокост)
 Перше звільнене українське село 18 грудня 1942 року. (с. Півнівка)
Другий фронт в Європі було відкрито …( у червні 1944 року)
Назвіть три конференції країн союзниць, що відбулися протягом Другої світової . (Тегеранська, Кримська, Потсдамська)
 Коли було звільнено Київ ( : листопада 1943 року)
Коли було звільнено  всю територію України (28 жовтня 1944 року)
Коли було звільнено село Захарівку (14 березня 1944 року)
  . Як називались наші радянські громадяни, яких під час війни забирали на примусові роботи до Німеччини (остарбайтер)
 Яку військову операцію називали „Другим Сталінградом ”? (Корсунь-Шевченківську)
 Як називався план ведення війни проти Радянського союзу: «Барбаросса» чи «Шліфена»? («Барбаросса»)
Як називалась реактивна установка, що була вперше застосована під час битви за Смоленськ у 1941 році? («Катюша»)
Назвіть прізвище легендарного радянського розвідника, що діяв проти фашистів у Рівному та Львові (Кузнєцов)
 Оборона Одеси тривала 72 чи 250 днів? (72 дні)
Як називався фашистський окупаційний режим: новий курс чи новий порядок? (новий порядок)
VІІ. Україна сучасна.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  
Вчитель. І останній наш конкурс „ Вгадай мелодію ” . Ні для кого не секрет, що пісня ,також,  являється не аби яким джерелом інформації про події які відбуваються в історії, про те,  що впливало на світогляд тогочасної людини. Пропоную вам за мелодією відгадати, що це за музичний твір та заспівати кілька рядків

Кліо:
Мандрівку  по вікам та ерам,
Продовжувати можна без кінця,
Знання історії нам допоможуть
Відкрити для життя  серця.

І ви, майбутнє покоління,
Як сад, що квітне і росте,
І та історія, що вам тепер творити
хай тільки щастя всім несе!
Слово журі….

Немає коментарів:

Дописати коментар