середа, 23 березня 2016 р.

Історичний калейдоскоп


Для учнів  середнього шкільного віку.
Мета: : закріпити знання з історії рідного краю, систематизація і контроль знань по вивчених темах; розвивати у школярів інтерес до вивчення історії, почуття колективізму і взаємовиручки.
Обладнання: комп’ютер, дидактичний матеріал, кульки із визначеннями.
Хід
Ведуча  
Мій край чудовий — Україна!
Тут народились я і ти .
Тут над ставком верба й калина,
Чарівна пісня солов'я.
Найдорожче в цілім світі,
Бо тут почався наш політ,
Цвітуть волошки сині в житі,
Мій рідний краю, Україно,
Найкраще місце на Землі!
Пропонуємо вам взяти участь у грі "Історичний калейдоскоп"
Хто буде найактивнішим, найкмітливішим, найшвидшим буде присвоєне Звання "Кращий знавець історії України"
Розпочинаємо подорож рідним краєм.

На сцену виходить циганка
Циганка.
Бачу, бачу, в залі панує нездорова атмосфера(наводить підзорну трубу на зал). Ви всі потребуєте радикального лікування від депресії, агресії. Синдрому хронічного бажання збільшення канікул, зменшення кількості уроків. Алергії на навчальну діяльність…
Тут треба щось робити! Що ж нам зірки віщують?...

(Співає пісню «Гадалка» )
Тут щоденно проходять уроки
І перерви між ними летять
І щоденно всі діти додому
Після школи скоріше біжать.
Та ось раптом дзвінок пролунає –
І додому ніхто не піде,
Бо на сцені сьогодні змагання
із історії точно буде!
П-пів:
Ну що сказать, ну що сказать,
Влаштовані так діти
Їм лиш пограть, їм лиш пограть,
Їм лиш би порадіти
Їм лиш пограть, їм лиш пограть,
їм лиш би порадіти.

Щастя Вам наворожить циганка
І, звичайно, щасливий фінал,
Запитання, цікаві завдання
І суперника сильного Вам!
Тільки Ви лиш не падайте духом,
Не робіть собі лишніх Ви драм,
І в удачу свою Ви повірте
І всміхнеться вона тоді Вам!
П-пів:

Циганка. Зорі віщують, що зараз на сцені з’являться наші команди! (На сцену виходять команди). А ось і вони!
Ну, хіба можна після цього мені не вірити? А давайте я Вам ще й на долоні поворожу! (підходить до членів команд і дивиться на руки) Бачу, бачу! Змагання будуть цікаві. Одна з команд переможе! Але й інша не програє! Правду кажу! (сходить зі сцени)

          На сцену виходять ведучі:
Ведуча. Отже, розпочинаємо наше змагання, яке називається «Історичний калейдоскоп». Просимо привітати: команда 7 класу- «Мандрівники» та команда 6  класу – «Знавці історії».
Ведучий. Наше журі: (представлення журі

Перший конкурс називається «Привітання». Максимальна оцінка -5 балів.
(виступають команди)
Команда «Знавці історії»
Нашої перемоги прагнемо ми,
Як суха земля чекає води.
Ми мрієм завжди про хороший фінал
І хочемо розвеселити весь зал.
Ми вміємо грати і ждем перемоги
І ми не шукаєм легкої дороги.
Ми віримо в щастя й удачу в бою,
Фортуна покаже усмішку свою!
Нас не зупинити, нас не подолати,
Бо ми не прийшли, щоб від когось програти!
Але і суперників ми поважаємо
Їм всього найкращого щиро бажаємо.
Хай доля розсудить, хто з нас має фарт.
А всі суперечки хай стануть як жарт.
Капітан. Наша команда «Знавці історії» називається, і наш девіз усі зараз дізнаються:
Учасники. Вміємо, знаємо, можемо! Суперників всіх переможемо!

Команда «Мандрівники»
Різні в світі є країни,
Різні люди скрізь живуть
Ми всюди хочем побувати,
Бо всюди нас пригоди ждуть
Нам відкриються незвідані простори
І ми зробим нові відкриття.
В цьому книги, звісно, допоможуть,
Бо у них всі істини життя
В них відкриєм незнайомі землі
Й розгадаєм загадки зірок.
Бо для цього лиш бажання треба-
І лише зробити перший крок.
Ми сьогодні помандруєм в часі,
В подорож з собою всіх візьмем.
Віримо, що у змаганні перемогу
Ми на борт з собою заберем!

Капітан. Команда наша у дорогу вирушає, і в цьому нам девіз допомагає
Учасники. Завжди ідем до перемоги! І не звернемо з дороги!

Ведучий. А наступний наш конкурс „Краєзнавчий ”
Гра «Чи знаєте ви?»
Як називається ваша держава?
Яка найбільша річка України?
Як називається рідне село?
Які племена проживали в давнину на території краю?
На яке свято прикрашають оселю зеленню?
В яку ніч розквітає квітка папороті?
На яке свято печуть спеціальні кулічі?
Яке дерево служило матеріалом для письма?
9.   Що об’єднує цих людей?
а)   Д. Яворницький, М. Грушевський. (Історики)
        б)   Б. Мозолевський, В. Хвойка. (Археологи)
10.   Яке слово зайве?
а)   Монета, гривна, нумізматика, боністика, архів. (Архів)
б)   Речові джерела, археологи, міфи, князь, книги. (Книги)
в)   Герб, мантія, тризуб, геральдика, атлас. (Атлас)
   г)   Палеографія, пергамент, папірус, пектораль, писемні пам’ятки. (Пектораль)

Ведучий.       Наступний конкурс називається «Зрозумій мене».
Я запрошую по одному представнику від кожної команди.
Ведуча.  На нашому дереві порозуміння є кульки із поняттями. Ви повинні взяти кульку, прочитати слово і пояснити його значення, не вживаючи спільнокореневих слів. Час буде обмежений. Чим більше ви встигнете пояснити слів протягом двох  хвилин, тим більше балів отримаєте. За одне вгадане слово 1 бал. Отже, першою починає команда «Знавці історії» (засікає час)….
Прошу Мандрівників підготуватись. Час пішов….
(Слова: князь, гетьман, козак,фортеця, селянин,Запорізька Січ,шабля, рушниця,козацька чайка,літопис,щит, лук, клейноди, шляхта, султан, язичництво, середньовіччя, музей, хан,землеробство,кріпацтво, данина, Великі Географічні відкриття,утопія,колонізація,рицар, васал,сеньйор,угода,повстання. )
Ведучий.  Наступни конкурс „ Складіть слово ”

Командам видаються конверти, в яких знаходяться букви, кожній команді треба скласти 5 слів і дати їм визначення (Історія, Археологія, Нумізматика, Геральдика, Хронологія, Топоніміка, Сфрагістика, фреска,  мозаїка, пергамент)
Ведучий.     Гра «Рибки»
Діти по черзі ловлять рибок з написаними датами й одразу дають відповідь, яке це століття?.......
Ведучий. Умови наступного конкурсу під назвою «Хто кого?» такі:
Ведуча. Ми зачитуємо запитання, на які команди повинні дати відповідь.
Ведучий. Відповідає команда, представник якої першим вийшов до мікрофону. Якщо відповідь неправильна, суперники можуть дати свій варіант. Кожна правильна відповідь оцінюється 2 балами. Отже увага! Запитання.
Ведуча.
1.Базарні шахраї на Русі у своїх справах прибігали до різних вивертів, начебто бажаючи потішити народ, брали в одного із людей який-небудь предмет і починали водити ним круг пальця, начебто будуть показувати фокус. Глядачі, чекаючи на фокус, втрачали пильність. А в цей час друзі злодіїв обкрадали людей. Який вислів з’явився у народі у зв’язку із цим злодійським вивертом?
(обвести навколо пальця)

Ведучий.
2. За старих часів на Русі були народні умільці (в лапках), які мистецьки вирізали з дерева царські печатки і, ясна річ, займалися підробкою документів. Як називалися підроблені документи і дерево?
(липа, липові)

Ведуча.
3.Шапка Мономаха була виготовлена східними майстрами. Зверху вона прикрашена хрестом, а знизу оброблена хутром. Хутром якого звіра?
(соболя)

Ведучий.
4.Словосполучення «майстер на всі руки» знають усі. Це – людина, яка багато чого вміє, у якої «золоті руки». Цей вираз в наш час став узагальненим, а раніше майстром на всі руки називали умільця цілком конкретної професії. Що робив цей професіонал?
(рукавички)
Ведуча:
5.Одного разу Арістотелю віддали у навчання дуже балакучого чоловіка. Чоловік запитав про те, яку плату візьме з нього вчитель. На що Арістотель відповів: «Вдвічі більшу, ніж з інших». Учень поцікавився: «Чому?» Філософ відповів: «Тому що з тобою має бути подвійна робота: перш, ніж навчити тебе говорити, тебе треба навчити…..» Продовжіть мудру думку Арістотеля.
(мовчати)

Ведучий. 6. Одна людина причепилася до Арістотеля з нудною і довгою розповіддю. Потім запитала філософа, що мовчав: «Я не стомив тебе?» Арістотель відповів: «Ні! Я……….» продовжіть думку філософа.
(я тебе не слухав)


Гра «Історична вікторина»
а)  Людина, що займається історією.
б)  Наука, що вивчає історію за речовими джерелами.
в)  Запис подій за роками.
г)  Сфрагістика — … .
д)  Речові джерела — … .
е)  Види історичних джерел: … .
ж)  Основними заняттями слов’ян були … .
з)  Палеографія — … .
і)  Предки українського народу —  … .
к)  Українські гроші — … .
л)  Матеріал для письма в Україні — … .







Немає коментарів:

Дописати коментар