Я – педагог і особистість
Свою розповідь хочу розпочати словами Ш.О. Амонашвілі, які надихають мене і
дарують віру в те, що я займаюся своєю справою
Я Вчитель,
Я –Любов і Відданість,
Віра й Терпіння.
Я – Радість і Співрадість,
Страждання й Жаль.
Я – Істина й Серце,
Совість і Шляхетність.
Я – Шукач і Обдарувач,
Жебрак і Багатий.
Я – Вчитель і Учень,
Вихователь і Вихованець.
Я – Прокладач Шляху
І Художник життя.
Я – Притулок Дитинства
Й Колиска Людства.
Я – Усмішка Майбутнього
Й смолоскип Сущого.
Я – Вчитель від Бога
І його Помічник!
Кожен учитель впевнений, що він робить найважливішу справу на землі. Якщо
людині судилося бути педагогом, то він буде працювати з дітьми в будь-якій школі,
в будь-яких обставинах. Головне, щоб у нього було бажання досягти успіху у своїй
педагогічній діяльності.
Так, не заперечую, учитель повинен іти в ногу з часом: використовувати у своїй
роботі інновації, різноманітні методики, повинен досконало володіти фаховим
матеріалом. Але перш за все він повинен буди Людиною з великої букви. Головне
для мене - не порушити свої моральні принципи і йти по життю своєю дорогою. Я
намагаюся уникати того, що буде мені заважати. До кожної справи маю власний
підхід. Те, що хочу бачити в людях, стараюсь розвивати в собі. Вважаю, що
простіше жити, довіряючи людям.
Говорять, що на помилках учаться, і я робила свої помилки, які стали корисним
досвідом. Були перешкоди, невдачі, які зараз здаються такими мізерними. Я живусьогоднішніми справами, постійно планую майбутнє, та іноді, озираюся назад, щоб
ще раз зробити висновки зі свого минулого.
Стати вчителем історії я вирішила вже маючи дванадцятирічний досвід роботи
вихователем дитячого садка і хочу з впевненістю сказати, що займаюся справою,
яка мені подобається.
Для того, щоб сформувати свою особистість, треба постійно розвиватись та
самовдосконалюватись.
Самоосвіта викладача є необхідною умовою професійної діяльності та
зростання педагога. Ця здібність визначається психологічними й інтелектуальними
показниками кожного окремого педагога, але не в меншому ступені ця здібність
формується в процесі роботи з джерелами інформації, аналізу, самоаналізу,
моніторингу своєї діяльності, діяльності колег. Спілкування під час семінарів для
мене – найцінніший скарб, який можна собі уявити. Я не вважаю, що це пуста трата
часу. Це обмін емоціями, інформацією, ідеями, почуттями, переживаннями…
Головною метою самоосвіти є всебічний розвиток педагога для подальшого
забезпечення оптимальних умов для навчання та виховання учнів.
Також важливою є особистісна мотивація кожного педагога. Ще А.Дістервег
сказав „Як ніхто не може дати іншому того, що не має сам, так не може розвивати,
утворювати і виховувати інших той, хто сам не є розвиненим, вихованим і
освіченим. Він лише до тих пір здатний насправді виховувати й утворювати, поки
сам працює над своїм вихованням ”.
А хто не хоче відставати – мусить рухатися вперед і не зупинятися, досягнувши
вершини, а підніматися вище. У цьому й полягає основна місія сучасного вчителя.
Уже не достатньо бути на уроці та поза ним актором, режисером, діловодом,
диригентом, дипломатом, психологом, новатором і компетентним фахівцем.
Модель сучасного педагога передбачає готовність до застосування нових
освітянських ідей, здатність постійно навчатися, бути в постійному творчому
пошуку. Ці якості не видаються додатком до диплома про педагогічну освіту, а
формуються щоденно вчительською працею.
Бо, як говорив Василь Сухомлинський: „Не кожен стане вченим,
письменником, артистом, не кожному судилося винайти порох або велосипед, але
майстром своєї справи має стати кожен ”.
Саме цього я намагаюся досягти у своїй педагогічній діяльності
Немає коментарів:
Дописати коментар